כלים לבדיקת קישורים נכנסים לאתר שכל איש מקצוע חייב להכיר

ימינו הדיגיטאליים מאופיינים בתחרות רבה. לכן, מעקב מוקפד על אלמנטים שיווקיים כאלו ואחרים הינו מבורך. מבין הנושאים שמצריכים יד על הדופק, חברות קידום אתרים מרבות להתמקד בנושא של בדיקת קישורים נכנסים לאתר, ולא בכדי.

כדי לענות על השאלה איך לקדם אתר בגוגל, יש להבין תחילה את הכלים הללו.

כלים אלו לבדיקת קישורים נכנסים לאתר (חלקם חינמיים), מסייעים בבדיקות של הערך של האתר ועד כמה אתרים הם אמינים, עוזרים לנו להסיק מידע לגבי כמות הקישורים המפנים אלינו לאתר ועוד רבות. כל כלי לבדיקת קישורים מאפשר אופציות מעט שונות של בדיקות תוצאות חיפוש, של דירוגי דפים, מילות מפתח וכדומה. יש לציין, כי אין להתייחס לכלים אלו כאל כלים המספקים תוצאות אמת במאת האחוזים. מרבית הכלים עבור בדיקת קישורים נכנסים לאתר, אינם עובדים בשיתופי פעולה עם אלגוריתם כזה או אחר של גוגל, ובשל זאת מומלץ לוודא ולבדוק את המידע דרך מספר כלים במקביל (תלוי בתקציבכם, כמובן).

כלים עם פיצ’רים חינמיים וכלים לבדיקת קישורים בתשלום

Ahrefs – בדיקת קישורים נכנסים מקיפה, מיקומים אורגניים ועוד

מציע אבחונים ושירות מדויק למדיי לגבי דירוג האתר, כמויות הלינקים המקשרים לאתר ועוד. הכלי הזה הוביל שנים את תחומו (וכנראה שגם עדיין מוביל, למרות שהתחרות בהחלט גדלה) והוא מוצע בגרסה בתשלום. בעזרת הכלי ניתן לנתח מילות מפתח בצורה מאוד מהירה, לנתח קישורים מפנים, לבדוק האם הקישורים הם מסוג Follow או No-Follow, לבדוק כמה קישורים יש לאתרים עם סיומות .gov או כל סיומת אחרת וכן שלל פיצ’רים מתקדמים נוספים.

בדיקת קישורים נכנסים לאתר אינטרנט

תמונה: tashatuvango / 123RF Stock Photo

Majestic SEO – בדיקת קישורים נכנסים עם מדדי Trust ו-Citation ייחודיים

מדובר בכלי לניתוח מידע, שיש להוריד בפניו את הכובע ולהודות כי הציג לעולמנו הדיגיטלי שני מדדים נפלאים. הכירו את מדד Trust flow ומדד Citation flow שמגיעים עם Majestic SEO ומאפשרים לנו להבין את כמות הלינקים שדומיינים שונים שולחים לאתר ואת איכותם. Citation flow  הוא מדד שMajestic- יצרו, והוא מצביע על כמויות האתרים שהמליצו על האתר שלכם והפנו אליו. לצידו, נמצא מדד ה-Trust flow  שמוודא את איכות אותם אתרים-מפנים ואת הרלוונטיות שלהם לאתר שאליו הם מקשרים. כיום, גוגל נוטה לדרג על פי איכות ורלוונטיות ולא על פי כמות, כך שהשאיפה היא כמובן ל-Citation  גבוה, אך יחד עם זאת חשוב שה-Trust flow  יהיה גבוה גם כן, או לפחות שווה ל-Citation.  

אין ספק כי שני הכלים המובילים לבדיקת קישורים בתחום ה-SEO הם Ahrefs ו-Majestic SEO, אך כיצד נדע לבחור ביניהם? המאמר הבא שכתב אורי שחם מחברת לינקשייק מציג השוואה מקיפה ביותר בין שני הכלים ועשוי לעזור לכם לבצע את הבחירה המתאימה לכם.

Moz – בדיקת קישורים נכנסים לאתר וציון ספאם

כלי נהדר שניתן גם להוסיף אותו כתוספת ב-Chrome (Extension) והוא מסייע רבות בניטור ואיתור מידע לגבי כל אתר שתבחרו לבדוק. אתם פשוט מורידים את התוסף לגוגל-כרום, מזינים לינקים ומקבלים מידע לגבי: כמויות הדומיינים המכוונים לאותו אתר, דירוגים שונים בתוצאות חיפוש, דירוג מילות מפתח ועוד. כשאתם שומעים מישהו מדבר על DA (חוזק הדומיין) חזק או חלש, זכרו כי MOZ הוא כלי שגם כן מאפשר מדידת חוזק דומיין (DA).

Moz הוא כלי נפלא ובמקביל אליו, קיימים כלים נוספים עבור בדיקת קישורים נכנסים לאתר וניתוח מידע. רבים בוחרים להשתמש בכלים אלו גם בכדי לבצע אופטימיזציה לאתר, באופן בו המחקר (דרך הכלים) מספק בסיס לשינויים באתר מבחינה גראפית, מבחינת תוכן, ויז’ואל ועוד. מבין הכלים, מומלץ להכיר את הבאים;

בדיקת קישורים נכנסים לאתר שלי

תמונה: edhar / 123RF Stock Photo

Cognitive Seo

מדובר בכלי די מדויק שאמנם הוא לא בתשלום, אך כן ניתן לקבל כאן תקופת ניסיון בכדי להתנסות בממשק (הידידותי לתפעול, יש לציין) ולהצליב מידע ממקורות שונים. גם כאן, כמו ברוב הכלים עבור בדיקת קישורים וניטור מידע, תוכלו לקבל מענה עבור כמויות הדומיינים והלינקים אשר מפנים לאתר האינטרנט, איכויותיהם והדירוג שלהם בגוגל, דוחות לגבי מילות חיפוש ועד.

מי משתמש בכלים לבדיקת קישורים נכנסים לאתר?

אין ספק כי הרבה יותר מדויק לשאול “עבור מה משתמשים בכלים אלו?”. באשר לשאלה של “מי”, התשובה היא – כל אחד! כן, כל חברה, אדם, או עסק קטן וגדול גם יחד, עשויים להפיק תועלת רבה מבדיקות והצלבה של סוגי מידע ומהבנה עמוקה יותר של הדרך בה אתרים מדורגים על ידי גוגל. שוב, חשוב לציין כי כלים אלו אינם מהווים שיקוף של “החלטות דירוג” רשמיות על פי גוגל ובמקרים מסוימים, מידע המתקבל על ידי כלים לבדיקת קישורים נכנסים לאתר, עשוי להיות לא מדויק ואף מטעה. אך יחד עם זאת, הכלים הללו, כשעובדים עמם בצורה יעילה, יכולים לחולל את כל ההבדל בין אתר שמנוהל בצורה שמשפיעה לחיוב על הדירוג בגוגל, לבין אתר שנדחק אי שם למטה בתוצאות החיפוש.

קיימים ברשת מאות כלים עבור בדיקות קישורים וניטור מידע, ובמרביתם תוכלו להתנסות בחינם לאורך תקופת ניסיון אשר בתומה תחליטו אם ברצונכם להירשם ולשלם, או לא.

בהצלחה!

השאירו פרטים ונשמח לסייע לכם עם קישורים לאתר:

השארת תגובה