מאילו פרמרטים מורכבת עבודת קידום אתרים?

 

יש לכם אתר אינטרנט. השקעתם בו לא מעט זמן, כסף, מחשבה ומשאבים נוספים. כל מי שיגיע אליו יתרשם מכם לטובה. הבעיה היא שגם למתחרים שלכם יש אתרים, כך שעל-מנת שהגולשים ייכנסו אליכם ולא אליהם יש צורך בעוד פעולה – קידום.

המטרה של קידום אתרים היא לגרום לאלגוריתם של גוגל להעניק ציון גבוה לדפים השונים בו. הדרך הטובה ביותר לקבל ציון גבוה היא פשוט להפוך אותו למצוין – וכמובן שזה לא “פשוט” אלא נדרשת עבודה רבה, גם באתר עצמו וגם מחוצה לו.

מהן הפעולות החיונית ביותר באתר עצמו?

גם את העבודות באתר אפשר לחלק ל-2 קטגוריות: תוכנית וטכנית.

החלק הטכני פשוט יחסית אבל מחייב מיומנות גבוהה. בפרט, חשוב מאוד להבטיח שהאתר ייטען במהירות, כולל בסמארטפונים, בין השאר באמצעות העלאת תמונות לא “כבדות”. עוד פעולה חיונית היא לוודא שאין קישורים שבורים – כלומר לינקים שמובילים לדף שבעצם לא קיים (דף 404).

החלק התוכני מורכב הרבה יותר ומחייב קודם כל ניתוח מעמיק – של העסק שעומד מאחורי האתר, של קהל היעד שאותו רוצים למשוך לאתר, של התחום שבו פועל העסק ועוד, כל זאת כדי למצוא את מילות המפתח שעבורן הכי כדאי לקדם את האתר.

מחקר מילות המפתח הוא שלב קריטי בכל תהליך קידום אתרים בגוגל. על בסיס המחקר מתכננים את מבנה האתר ובהתאם גם את התפריט והניווט, מחליטים מהם התכנים שיופיעו בעמודים השונים, מתכננים קישורים פנימיים באתר ובעצם כל החלטה לגבי התוכן (וגם בנוגע לעבודה מחוץ לאתר – פירוט בהמשך) נקבעת על סמך המחקר.

דגש חשוב אחר הוא יצירת תוכן בעל ערך מוסף אמיתי. כשגולש נתקל במידע שמספק לו תועלת, הוא נשאר באתר יותר זמן – דבר שגוגל מייחסת לו חשיבות רבה, ובנוסף לתועלת מבחינת הציון של האלגוריתם גם מידת האמון שלו בעסק הופכת גבוהה יותר ואיתה הסיכוי שהגולש יהפוך ללקוח. רצוי מאוד להעלות מאמרים איכותיים בתדירות גבוהה, שכן גוגל מוסיפה נקודות זכות גם על עדכונים תכופים של התוכן.

מה חשוב לדעת על העבודה מחוץ לאתר?

המרכיב המשמעותי השני של קידום אתרים בגוגל הוא בניית קישורים – ממקורות אמינים וסמכותיים ובאופן שכל לינק נראה טבעי לחלוטין.

כדאי להדגיש זאת פעם נוספת: גוגל מעניקה משקל משמעותי ללינקים שמובילים לאתר מסוים, אבל רק בתנאי שהם נתפשים על-ידי האלגוריתם כאמיתיים. אין טעם להעדיף כמות על איכות, ולמעשה במקרים רבים אם יש המון קישורים מפוקפקים (למשל מאתר שעוסק בקידום אתרים לעסק בתחום של מוצרי ספורט או אתר סיני שמקשר לאתר ישראלי), לא רק שהאתר לא יקודם אלא שהוא עלול אף להיענש ולהתדרדר בדירוג של גוגל. למה? כי גוגל מבין שהיה כאן ניסיון לבצע עליו מניפולציה ושאין כאן שום ערך מוסף אמיתי לגולש.

בחירת האתרים שמהם יגיעו הלינקים מבוססת על שני פרמטרים: רלוונטיות וסמכותיות. מידת הרלוונטיות נקבעת בהתאם למחקר מילות המפתח – כלומר האתר עוסק בתחום שיש לו קשר טבעי למילים ולביטויים שעבורם מתבצע הקידום. סינון אתרים שגוגל תופסת כלא מהימנים ולא סמכותיים נשען בעיקר על ניסיון בתחום ועל בקיאות בו.

כמובן שגם התכנים שבעזרתם יוצרים את הקישורים אל האתר חייבים להיות כאלה שמספקים לגולשים ערך – טקסטים סתמיים, גם אם הם כוללים את מילות המפתח הנכונות, פשוט לא יתקבלו באתרים שמהם באמת כדאי להוציא לינקים.

באילו כלים של גוגל מומלץ להיעזר כדי לקדם אתרים?

גוגל מציעה כמה וכמה כלים יעילים לטובת קידום אתרים. אחד מהם הוא גוגל אנליטיקס. זהו ממשק שמספק אינפורמציה עדכנית ומקיפה, מאוד, אודות התנהגות הגולשים באתר. כך למשל ניתן לדעת אילו דפים גורמים למבקרים לצאת מהאתר ולשפר אותם. אופציה נוספת היא פילוח של הגולשים על בסיס גיל, מגדר, מיקום גאוגרפי, המכשיר שדרכו הם צופים בתכנים ואפילו תחומי עניין – ועל בסיס המידע יקר הערך לבצע התאמות וכוונונים מדויקים באתר כך שחוויית הגלישה תהיה אופטימלית.

כמו כן, מספק גוגל אנליטיקס מידע טכני שימושי. עוד אופציה שכדאי להכיר בהקשר של קידום אתרים בגוגל היא מתכנן מילות המפתח – כלי שתורם רבות למחקר מילות המפתח ודרכו למשיכת מקסימום גולשים לאתר, ובפרט את אלה שיהפכו בסבירות גבוהה ללקוחות.

לבניית קישורים ומחקר מתחרים כדאי להשתמש ב-Ahrefs – כלי שבאמצעותו אפשר למצוא את כל הקישורים שמובילים לאתר שלכם (או של המתחרים), את האנקור טקסט שממנו הקישורים יוצאים, לקבל אומדן לכמות התנועה האורגנית שמגיעה לאתר ושלל אפשרויות מתקדמות נוספות

ישנם גם כלים נוספים לבדיקת קישורים נכנסים לאתר. לקריאת המדריך המלא שכתבנו בנושא זה לחצו כאן.

לסיכום, עבודת קידום אתרים היא עבודה מורכבת ביותר. מדובר בתחום שכל הזמן מתעדכן כי גוגל פשוט רוצה לספק לגולשים שמחפשים בה מידע את התוצאות הטובות ביותר.

יכול לעניין אותך גם:

השארת תגובה