הבדלים בין קידום אתרים אורגני לקידום ממומן בגוגל

דמיינו שורה של חנויות סמוכות זו לזו. אתם יודעים שבכולן נמכר המוצר שאתם צריכים. בחלק מהחנויות יש בפרונט שלט בולט שמכריז על מבצע או על סיבה טובה אחרת להיכנס. על חנויות אחרות מופיע השם שלהן – שם שנשמע לכם מוכר ומעורר אמון. ויש גם חנות בלי שום סימן היכר. לאיזה מהחנויות תיכנסו קודם? ולחנות האחרונה, תגיעו מתישהו?

אתר אינטרנט שאינו מקודם הוא כמעט תמיד חנות מהסוג האחרון, ובאופן טבעי נקודת המוצא שלו נחותה בהשוואה למתחרים. יש גולשים רבים שאם היו נכנסים אליו היו מתרשמים לטובה מהעסק ומהשירותים/מוצרים שהוא מציע, אבל הם פשוט לא יודעים שהוא קיים. המקום הטוב ביותר להציג בפניהם את האתר הוא גוגל, ושתי הדרכים העיקריות למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים הן קידום אתרים אורגני וקידום ממומן.

איך מתבצע כל קידום ואיך נקבע התשלום?

דפי תוצאות בגוגל כוללים גם מודעות. הן מופיעות בראש הדף ולפעמים גם בתחתית העמוד, וכוללות כותרת, תיאור קצר ואם המפרסם רוצה ישנן עוד תוספות אפשריות – מספר טלפון, כתובת פיזית של בית העסק, לינקים ספציפיים שיכולים לעניין את הגולש (למשל בעל חנות סמארטפונים יכול להציג לינקים ישירים לדגמי שיאומי, דגמי אפל, דגמי סמסונג או סמארטפונים במבצע) ועוד.

קידום ממומן בגוגל מתבצע באמצעות ממשק שנקרא גוגל אדס. התשלום הוא פר קליק – בכל פעם שגולש לוחץ על מודעה, המפרסם משלם סכום מסוים. המחיר המדויק נקבע לפי שורה ארוכה של פרמטרים ובפרט רמת התחרות לגבי מילת המפתח שעבורה הופיעה המודעה. אין דרך לדעת מראש מה תהיה העלות של משיכת גולש לאתר, אבל ישנו סכום מקסימום לכל מילת מפתח ובנוסף תקציב יומי.

לעומת זאת, קידום אתרים אורגני הוא אוסף של פעולות, באתר עצמו ומחוצה לו, שנועדו לגרום לגוגל להעריך את האתר ואת הדפים השונים שיש בו. ככל שהאלגוריתם של מנוע החיפוש הפופולרי ידרג את האתר כאיכותי יותר בהקשר למילים וביטויים ספציפיים, כך הוא יציג אותו במקום גבוה יותר בפני גולשים שיבצעו חיפושים רלוונטיים. ככל שהאתר יוצג במקומות גבוהים יותר, כך הוא ייחשף לגולשים רבים יותר ומן הסתם ימשוך אליו יותר מבקרים.

התשלום עבור קידום אורגני הוא גלובלי – עבור הפרויקט כולו, בהתאם להיקף העבודות שנדרשות כדי ליצור את החשיפה הרצויה ולסיכום בין בעל האתר לבין חברת קידום האתרים או מומחה קידום האתרים ששכר. על הכניסות של הגולשים לאתר כבר אין צורך לשלם.

קידום אורגני – אסטרטגיה ארוכת טווח

הקידום האורגני מניב תוצאות ארוכות טווח. יש לכך שני יתרונות עיקריים על פני הקידום הממומן:

1) לא נדרש תשלום על כל גולש שמגיע דרך גוגל לאתר. בנוסף, אין מגבלה על נפח התנועה – אם למשל במסגרת הקידום הממומן מסגרת התקציב היא 50 ש”ח ליום והעלות הממוצעת של קליק היא 2 ש”ח, יגיעו לכל היותר 25 גולשים (ה-25 הראשונים שהתרשמו מהמודעה באותו יום נתון) ולאחר מכן המודעה כלל לא תוצג (עד למחרת). קידום אורגני מוצלח מבטיח חשיפה מתמדת.

2) אמנם מבחינה ויזואלית אין הבדל משמעותי בין המודעות והתוצאות האורגניות (פרט לכיתוב “מודעה” שמופיע באופן צנוע יחסית), אבל גולשים רבים כן מתייחסים באופן שונה – רמת האמון ההתחלתי באתרים שמוצגים בזכות ציון איכות גבוה ולא על בסיס תשלום גבוהה יותר כמובן, כך שיש סיכוי טוב יותר שגולש שהגיעה אורגנית לאתר שלכם ישהה בו זמן רב יותר ויבצע את הפעולות הרצויות מבחינתכם.

קידום ממומן – אימפקט מידי, גמישות רבה

גם לקידום הממומן ישנם מספר יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם:

א. התוצאות מיידיות – מיד אחרי שמפרסמים מודעה מתחילים להגיע לאתר גולשים. קידום אתרים אורגני לעומת זאת מצריך סבלנות ולפחות מספר חודשים של עבודה מאומצת עד לקבלת תוצאות ומיקומים בעמודים הראשונים בגוגל.

ב. אפשר לשנות את המסרים במודעות בקלות ובמהירות – כך שניתן להתאים קמפיין קידום ממומן בגוגל למבצעים ספציפיים, למוצר חדש וכו’. בקידום אורגני לעומת זאת לא מומלץ לבצע שינויים משמעותיים מבחינה זו.

איך ליצור שילוב נכון בין שני אפיקי השיווק?

מאחר שלכל אפיק יש יתרונות משלו, ההמלצה היא לשלב בין שניהם ולהשתמש בכל כלי להשגת המטרות שעבורן הוא הכי מתאים.

בנוסף, קידום ממומן בגוגל מספק הזדמנות מצוינת לבחון מסרים, ניסוחים, מילות מפתח וכו’ ולהשתמש במה שעובד הכי טוב במסגרת הקידום האורגני – וכך ליצור סינרגיה אפקטיבית במיוחד.

השארת תגובה