חיפוש דומיין פנוי – איך תמצאו את דומיין החלומות שלכם?

זהות היא נכס חשוב לכל עסק בכל תחום. הדומיין שבו נמצא האתר שלכם הוא חלק בלתי נפרד מהזהות, יש לו השפעה על הדירוג בגוגל ובנוסף אם הוא דומיין זכיר וקל להקלדה הגולשים יוכלו להגיע אליכם בלי להסתבך. המסקנה המתבקשת: כדאי להקדיש זמן ותשומת לב לחיפוש דומיין “טוב”.

איך בוחרים דומיין מוצלח?

השלב הראשון, עוד לפני חיפוש דומיין פנוי, הוא בחירת שם מוצלח. בפרט, כדאי להקפיד על 4 כללים פשוטים:

  1. שם קצר – דומיין שיש בו יותר מ-10 תווים הוא מטבעו פחות קליט וגם עלול להוביל לטעויות בהקלדה של גולשים שמנסים להגיע אליכם. 7-8 תווים הם אורך אופטימלי.
  2. אפיון לעסק – שם שכולל את המהות של העסק הוא אופציה מומלצת במיוחד (למשל co.il לחברה להשכרת אופניים). גם דומיין שכולל את שם העסק או את השם שלכם (בתחומים כמו צילום אירועים, עיצוב פנים, די. ג’יי-אים וכו’) הוא בחירה חכמה. אם ללוקיישן שלכם יש חשיבות, כדאי להכניס אותו (לדוגמה eilatzimmer לאתר שמציע צימרים בעיר הדרומית).
  3. בלי מספרים, בלי מקפים – כל תו שאינו אות מגדיל את הסיכוי להקלדה שגויה, ולכן כדאי לוותר עליהם.
  4. סיומת – עבור אתרים שמיועדים לקהל הישראלי מתאימות סיומות כמו il או org.il. גם הסיומות biz, org, net ו-info יכולות להתאים, והן גם אופציה טובה לאתר שמכוון לפעילות בינלאומית.

חיפוש דומיין פנוי וותיקתמונה: scanrail / 123RF Stock Photo

חיפוש דומיין פנוי ותיק ומוכר – קיצור דרך לעבודת הקידום!

באופן טבעי, ייתכן שגם אחרים התלהבו מהשם שרצינו, וכבר תפסו אותו. אפשר פשוט להקליד את השם ולבדוק אם בכתובת הזו יש אתר, ובנוסף יש כמה דרכים יעילות לבצע חיפוש דומיין פנוי שיהיה זהה לזה שאנחנו חושקים בו (ולמשל עם סיומת שונה) או קרוב אליו.

לדוגמה: https://member.expireddomains.net. היתרון באתר זה הוא שניתן לקבל דרכו עדכונים על דומיינים שהתפנו, וכמו כן הוא מספק מידע נרחב ומועיל מאוד על כל שם פנוי – למשל השנה שבה נוצר (נתון שגם גוגל מתייחסת אליו באלגוריתם לדירוג האתרים), מספר הלינקים שמובילים אליו, מספר הדומיינים שמהם יוצאים הקישורים הנ”ל ועוד. במידה ותצליחו לשים את ידכם על דומיין ותיק ומוכר, שיש אליו קישורים מאתרים בעלי סמכות גבוהה – תוכלו לקצור פירות מהר מאד. דומיין ותיק ובעל סמכות הוא דומיין שגוגל כבר מכיר ומדרג אותו על מילות מפתח מסוימות. זה ודאי קל יותר להתחיל מנקודת פתיחה כזו מאשר מדומיין חדש לחלוטין שאף אחד לא מכיר, גם לא מנועי החיפוש.

יש כמובן עוד דרכים לבצע חיפוש דומיין פנוי, ואם תקדישו לכך מעט זמן תוכלו למצוא כתובת מתאימה לאתר שלכם.

חיפוש דומיין פנוי שטוב לקידום

תמונה: niroworld / 123RF Stock Photo

מה אפשר לעשות אם החיפוש אחר דומיין פנוי לא מצליח?

לא כל חיפוש דומיין פנוי מניב את התוצאות המקוות – לפעמים כל השמות שחשבנו עליהם כבר תפוסים, ובכל זאת אנחנו לא רוצים להתפשר.

בכל אופן, תוכלו לבדוק אצל חברות אחסון רבות כמו Box ו-Domainthenet האם הדומיין שאותו אתם רוצים לרשום פנוי. במידה ולא, תקבלו מידע מדויק למי שייך הדומיין (ועוד על כך תוכלו לקרוא כאן) והשירות שלהם יציע לכם דומיינים דומים, בעלי סיומת שונה (במקום סיומת .il למשל יציעו לכם לרשום את אותו שם דומיין רק עם סיומת .org.il).

טיפים נוספים

אחרי שמצאתם את דומיין החלומות שלכם, כדאי למהר ולרשום אותו לפני שמישהו אחר יעשה זאת. מומלץ גם לבדוק לכמה זמן הוא הופך לשלכם – שנה או שנתיים (כמובן שזה גם משפיע על המחיר) – ולהכין מראש תזכורות לקראת תום התקופה, כדי לא לשכוח לחדש אותו. אי חידוש הדומיין עלול לגרום לכם לאבד אותו, ובעצם כל ההשקעה בתהליך קידום האתרים שעשיתם לו תרד לטמיון, וחבל!

קבלו מאיתנו עזרה בחיפוש אחר דומיין פנוי ורישומו!

השארת תגובה