איך לקדם אתר בגוגל למקום ראשון? (המדריך המלא)

אם יש לכם אתר אתם מבינים כבר את החשיבות של קידומו לתוצאות הראשונות בגוגל. דף שנמצא הרחק מהדף הראשון לא מקבל תנועה. ואם אין תנועה ואין חשיפה לאתר, אין המרות (או מכירות).

הדף הראשון בגוגל מביא טראפיק, ומקומות 1-3 מביאים את רוב התנועה לאתרים שמופיעים בהם. לכן, השאיפה היא להביא את האתר לתוצאות הגבוהות לביטויים רלוונטיים. איך מקדמים אתר ואיך מוצאים את הביטויים הרלוונטיים בהם כדאי להתמקד? במדריך זה תמצאו את כל המידע שתצטרכו לצורך כך.

בשתי מילים על גוגל

כדי להבין איך לקדם אתר בגוגל צריך להבין קודם כל את המערכת שקובעת את החוקים. גוגל היא חברה שמפעילה (בין היתר) את מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם. כעסק, גם לגוגל יש לקוחות. ובמקרה של השימוש במנוע החיפוש, הלקוחות הם הגולשים.

המטרה של גוגל היא לתת ללקוחות שלה את חוויית השימוש הטובה ביותר כדי שימשיכו להאמין בה ולהשתמש בשירות שלה. לכן גוגל משקיעה הון בפיתוח אלגוריתמים שעוזרים לדרג את האתרים בתוצאות החיפוש בסדר רלוונטי יורד עבור חיפוש אקראי של גולש.

האלגוריתמים של גוגל פועלים על גבי מחשב על וצריך להבין איך לתקשר איתו נכון. התקשורת איתו נקראת התאמת האתר למנוע החיפוש, וזה מה שאתם צריכים לעשות כדי לשפר את מיקום האתר שלכם בתוצאות הדירוג.

תהליך התאמת האתר למנוע חיפוש

אופטימיזצייה למנועי חיפוש (או SEO) אמורה להתחיל עוד בשלב תכנון האתר – זה האידיאל. עם זאת, אתרים רבים באינטרנט נבנים מבלי לקחת את זה בחשבון ולכן החודשים הראשונים בתהליך הקידום מוקדשים בעיקר להתאמת האתר למנוע החיפוש.

התהליך בנוי מפעולות שיש לנקות בתוך האתר עצמו ומחוצה לו. פעולות באתר עצמו נקראות אופטימיזציית On-Site ופעולות מחוץ לאתר נקראות אופטימיזציית Off-Site.

בכלליות, אופטימיזציית On-Site עוזרת למנוע החיפוש להבין במה עוסק האתר ועל איזה שאלות הוא בא לענות. כדי לעשות את זה כמו שצריך, חשוב לבחור נכון את התכנים שנכתבים באתר, להשתמש בתגיות שמגדירות אלמנטים שונים בכל טקסט (כמו שהבוט של גוגל יודע להבין), להשתמש בקישורים פנימיים בין דפים ולכלול פעולות טכניות נוספות שעוזרות למנוע החיפוש להבין את מבנה האתר. אופטימיזציית Off-Site מכלילה בתוכה פעולות שמתרחשות מחוץ לאתר, כשהעיקרית שבהן היא בניית קישורים נכנסים (Backlinks) מאתרים ברשת.

איך לקדם אתר בגוגל עם מחקר מילים איכותי?

מחקר המילים מהווה את אבן היסוד שלכם בבניית אסטרטגיית קידום האתר. כדי להבין מה גולשים מחפשים בנישה שלכם עליכם לעשות את המחקר ולדלות את הביטויים הרלוונטיים שעליהם אתם יכולים להתמקד בתהליך קידום האתר.

מחקר המילים מתבצע בדרך כלל בעזרת כלים לביצוע המחקר כמו “מתכנן מילות המפתח של גוגל” שנמצא בפלטפורמת גוגל אדס. תוצאות המחקר יהיו ביטויים רלוונטיים בהם מתמקדים, נפחי חיפוש של כל ביטוי, מידת התחרותיות שלו ותכנית תוכן לכל תקופת הקידום.

בלי מחקר מילים אי אפשר לקדם אתר. לא יעזור לכם לכתוב תוכן, גם אם הוא יהיה ברמה גבוהה מאד, אם הוא לא עונה לשאלות שגולשים שואלים באופן תדיר. מחקר המילים עוזר לנו להתקדם לשלב הבא בהבנה איך לקדם אתר.

ביצוע פעולות On-Site

כל אתר אינטרנט שאנחנו רואים הוא בעצם קוד כתוב (בשפה שנקראת html) שמומר על ידי המחשבים שלנו לתצוגה ויזואלית. כשהרובוט של גוגל סורק את האתר, הוא לא יודע איך הוא נראה. הוא כן יודע להבין את הקוד שכתוב בו ולכן השיח עם מנוע החיפוש צריך להיות דרך סימנים שטמונים בקוד.

אל דאגה, זה לא דורש ידע טכני. זה דורש להכיר הגדרות מסוימות ומונחים מסוימים בכדי לדעת ליישם אותם באתר עצמו.

הנושאים שמטפלים בהם בתוך האתר ברמת הקוד הם:

  • תגיות – מטא כותרת ותיאור, תגיות כותרת וכו’
  • טקסט אלטרנטיבי (alt text) לתמונות
  • קישורים פנימיים בין דפים באתר
  • מהירות טעינת האתר
  • ועוד

איך לקדם אתר בגוגל דרך תגיות מטא?

תגיות מטא הן תגיות שמגדירות למנוע החיפוש בכלליות את נושא דף התוכן. התגיות האלו מופיעות בדף תוצאות החיפוש. אתם מכירים אותן בתור כותרת כחולה ותיאור קצר שנמצא מתחתיה עבור כל אתר שמופיע בדף תוצאות החיפוש. אלה למשל תגיות המטא של דף הבית של האתר הזה:

התגיות מאפשרות לגוגל להבין את המסר העיקרי בתוך דף התוכן הנסרק, ודרכן אפשר לתקשר עם הגולש כדי להסביר לו שהתוצאה שמופיעה מולו היא הרלוונטית ביותר. כשאתם שואלים בגוגל שאלה כמו “איך מקדמים אתר” אתם מצפים לראות בתוצאות החיפוש רשימה של אתרים שנותנים תשובה לשאלה הזו.

ככלל, יש להוסיף לתגית המטא כותרת (Meta Title) את מילות המפתח במידה ואפשר, להשתמש בסימנים כמו סוגריים ולהשתמש במספרים. יש מחקרים שמראים באופן מובהק שיישום הפרטים האלו מעלה את האתר בתוצאות הדירוג, בין היתר כי כותרת בולטת, מקורית וייחודית אשר כוללת את מילות המפתח הרלוונטיות שהגולש חיפש מעלה את אחוז ההקלקה עליה. כשהבוט של גוגל רואה שאחוז ההקלקה גבוה, הוא מבין שהערך של תגית ה-Title בעבור הגולש הוא גבוה ורלוונטי בעבור הגולשים ולכן מעלה אותה בדירוג תוצאות החיפוש.

התיאור (תגית ה-Meta Description) צריך להיות כזה שעוזר לגולש להבין למה האתר שלכם הוא התוצאה הטובה ביותר עבורו, וגם עבור גוגל – בכדי להבין למה הוא צריך להציג את האתר שלכם בתוצאות החיפוש. לכן גם בתיאור חשוב להכליל מילות מפתח באלגנטיות וברלוונטיות.

תוכן האתר – קריטריון חשוב מאד בדירוג

גוגל נותן משקל רב לתוכן שמופיע באתר. בעיקר לתוכן כתוב. לדוגמה, אם שני דפים יתנו מענה על אותו נושא כשבאחד יופיע רק וידאו (סופר מושקע) ובאחר דף תוכן של 3000 מילים (סופר מושקע) + קטע וידאו – ככל הנראה הדף השני ינצח.

כשאתם כותבים מאמר או דף תוכן לאתר שלכם הוא צריך להיות ארוך ומעשיר. לפחות 400 מילים במידה ומדובר בתוכן שאין כל כך מה להרחיב עליו, ולפחות 800 מילים לנושאים שאפשר להרחיב עליהם.

התוכן באתר נבחר בהתאם למחקר המילים, בדרך כלל. בתוך התוכן עצמו אתם צריכים להכליל את מילות המפתח מהמחקר שביצעתם, או לפחות וריאציות שלהן. גוגל לא אוהב דפים שמציפים את התוכן במילות מפתח, ולכן חשוב לא להגזים. הוא אפילו מעניש אותם ומוריד אותם בדירוג. אבל שימוש אלגנטי בהחלט משפר תוצאות.

איך לקדם אתר בעזרת שימוש נכון בתגיות בטקסטים?

כל דף תוכן שאתם בונים באתר שלכם מכיל אלמנטים שונים כמו תמונות, וידאו וטקסט. ברמת הקוד, הטקסט מחולק לכותרות ופסקאות. הכותרות מוגדרות בהיררכיה רלוונטית מסוימת וממוספרות בסדר יורד (H1-H6). H1 היא הכותרת הראשית של הדף, ועם H2-H3 משתמשים בעיקר ככותרות משנה. עם השאר אין סיבה להשתמש בדרך כלל.

מנוע החיפוש נותן עדיפות לכותרות על פני הפסקאות. לכן כדאי שהכותרות בתוכן שלכם יכילו את מילות המפתח, באלגנטיות. זה יעזור למנוע החיפוש להבין שהטקסט שלכם רלוונטי, ויעזור לגולשים לקרוא את הטקסט כשהוא מחולק למקטעים.

התמונות שאתם מכניסים לדפים שלכם מוכרות למנוע החיפוש כשורת קוד. הדרך להסביר למנוע החיפוש במה עוסקת התמונה היא להוסיף תגית “Alt Text” לכל תמונה. זה נגיש ופשוט בכל פלטפורמת בניית אתרים. פשוט צריך להכיר בכך שיש ליישם את זה. רוצים לדעת איך לקדם תמונות בגוגל בצורה שתביא לכם תנועה אורגנית נוספת לאתר מ-Google Images? קראו את הכתבה הבאה.

בנוסף לתגיות, יש חשיבות גם לקישורים בין הדפים השונים באתר (קישורים פנימיים). כמו על כל נושא שנכתב כאן, אפשר לכתוב מדריך שלם על קישורים פנימיים. כדי לא ללכת לאיבוד כרגע, נסביר שקישורים פנימיים בין דפים עוזרים למנוע החיפוש להבין מהם הדפים החשובים והרלוונטיים ביותר באתר. באופן כללי, דף עם קישורים רבים יותר זוכה לתשומת לב רבה יותר ממנוע החיפוש.

שיפור מהירות הטעינה של הדף

דף שנטען מהר משפר את חווית הגולש. והגולש, כאמור הוא הלקוח של גוגל. לכן לגוגל יש עדיפות לדפים שזמן הטעינה שלהם קצר ומהיר. כדי לשפר את מהירות הטעינה צריך להקפיד בעיקר להעלות מדיה “קלה” (כמו תמונות) בנפחים קטנים ככל האפשר, ולהשתמש בוידאו כקישור מיוטיוב ולא כחלק מהאתר עצמו. בנוסף, חשוב לשים את האתר על שרת אחסון מהיר (ויש כאלה). האחסון הזה בדרך כלל עולה יותר, אבל על איכות צריך לשלם. וזה משתלם.

קישורים נכנסים לאתר

עוד קריטריון מוביל בחשיבותו לקידום אתר בגוגל הוא קישורים נכנסים (או קישורים חיצוניים או Backlinks – תקראו לזה איך שבא לכם). קישורים נכנסים הם הצבעות מאתרים אחרים ברשת על האתר שלכם. הקישורים האלו מיושמים ברוב המקרים דרך דף תוכן. הם מופיעים כ”קישור עוגן” בטקסט עצמו. הכוונה של גוגל במתן חשיבות לקריטריון הזה היא דמוקרטית (לכאורה). ככל שיותר אתרים “מצביעים” לאתר מסוים, כך חשיבותו בעיני גוגל עולה והוא מקבל עדיפות בתוצאות החיפוש. ישנה מתודה שלמה להשגת קישורים נכנסים לאתר. אתם חייבים להשיג אותם, אחרת האתר שלכם יתקשה להתקדם בתחום תחרותי, שכן המתחרים שלכם עושים את זה.

רוצים לדעת איך לבדוק את הקישורים הנכנסים לאתר שלכם? לחצו כאן לקריאת המדריך שלנו בנושא.

הדרכים הפשוטות יותר להשגת קישורים הן:

  • קישורים מאתרי אינדקס
  • קישורים בתשלום מאתרים גדולים (אתרי חדשות, אתרי מקומונים, אתרים חזקים שמוכרים קישורים)
  • קישורים מקולגות בנישה שלכם שיש להם אתר ומוכנים לשתף אתכם פעולה

זה לא מספיק אף פעם וצריך להיות מתוחכמים בהשגת הקישורים האלו. רק בגלל זה משתלם לפעמים להשתמש בשירותי חברת קידום אתרים או בשירותי של מומחה קידום אתרים בגוגל.

לסיכום – איך מקדמים אתר בגוגל?

אז עברנו ממש בקצרה (על קצה המזלג כמעט) על הדברים העיקריים שאתם צריכים להכיר ועונים על השאלה איך לקדם אתר בגוגל למקום הראשון. עכשיו אתם יודעים מהו מחקר מילים ומהי חשיבותו, ואתם יודעים על אילו נושאים לשים דגש בתוך האתר שלכם ומחוצה לו. מומלץ להתחיל מלנסות ליישם את כל מה שלמדתם כאן ולבחון איך זה משפיע על האתר שלכם. יש מקרים שבהם רק עדכון תגיות מטא מקפיץ דף לתוצאות החיפוש הראשונות ויש מקרים בהם צריך להשקיע בטונות של קישורים נכנסים בכדי לקדם את האתר. הדבר החשוב ביותר הוא להתחיל, לא לדחות למחר.

יכול לעניין אותך גם:

השארת תגובה