אופטימיזציה למנועי חיפוש – מה זה אומר?

להגיע לעמוד הראשון בגוגל ולשלוט בתוצאות החיפוש זו המטרה של כל תהליך קידום אתרים אורגני, אולם מה זה אומר הלכה למעשה? בכתבה הבאה נסביר בפירוט מה המשמעות של אופטימיזציה למנועי חיפוש ונספק כמה טיפים בסיסים כיצד לעשות זאת באופן איכותי.

אופטימיזציה למנועי חיפוש וקידום אתרים, האם יש הבדלים ביניהם?

בכדי להעניק לכם הסבר איכותי, חשוב לעשות סדר בין המונחים השונים אשר מרכיבים את עולם קידום האתרים. מצד אחד, יש קידום אתרים אורגני אשר מתבסס על אופטימיזציה למנועי חיפוש  – בכדי ליצור התאמה מלאה לשאילתות רלוונטיות. מן הצד השני, קיים הקידום הממומן. הקידום הממומן הוא קידום אשר אינו דורש התאמות מורכבות למנוע החיפוש (אלא רק התאמה מבחינת התוכן בין דף הנחיתה למילות המפתח שבהן משתמשים לפרסום המודעות), והוא מתבטא בתשלום על כל הקלקה עבור החברה שייצרה את מנוע החיפוש. כלומר, מי שמפרסם בגוגל – משלם לגוגל.

מהי המטרה של אופטימיזציה למנועי חיפוש?

בשביל לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש, חשוב להכיר את המאפיינים של כל מנוע חיפוש ואת הדרישות שלו. באופן עקרוני, המטרה בכל תהליך של אופטימיזציה למנועי חיפוש הוא להנגיש את המידע שבאתר למנוע החיפוש באופן מקסימלי. הנחה זו נסמכת על העובדה שככל שהאתר יתאים יותר למנוע החיפוש, הוא יסירק בתכיפות גבוהה יותר וכך ניתן יהיה להגדיל את מספר המבקרים בו באופן קבוע.

כיצד ניתן לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש?

עבור אופטימיזציה איכותית, חשוב לשים לב לאספקטים הטכניים של האתר ולאספקטים של התוכן אשר קיים בו. במישור הטכני, חשוב לשים לב לסוג השרת שעליו יושב האתר, לקישורים המפנים אליו ולזמן הטעינה שלו. במישור של התוכן, חשוב להקפיד על תוכן איכותי, ריענון של תוכן קיים והזנה קבועה של תוכן חדש. כך, מאותתים למנוע החיפוש שהאתר נמצא באוויר ומשתנה תדירות לבקרים – ולכן שווה להקפיץ אותו בתוצאות החיפוש.

מדוע כל מנוע חיפוש דורש אופטימיזציה שונה?

על אף שכל האמור מעל נוגע לבסיס של האופטימיזציה, לא כל מנועי החיפוש עובדים באותו האופן ולכן צריך לבצע התאמה של האתר ושל התוכן בו לכל מנוע חיפוש. במילים אחרות, כאשר רוצים לקדם אתר בצורה אורגנית במנוע החיפוש של גוגל ורוצים לקדם אתר במנוע החיפוש של בינג, צריך לבצע התאמות שונות. העניין נכון גם למנועי חיפוש אחרים ונדרש בעיקר באתרים אשר פונים לשווקים בין לאומיים.

מה אסור לעשות בתהליך של אופטימיזציה למנועי חיפוש?

אחת הטעויות הרווחות בתחום נוגע דווקא למהלכים של אופטימיזציית יתר. כלומר, לבצע מניפולציות באתר אשר נראות אך ורק לזחלנים של מנועי החיפוש אך לא לאדם מן השורה. שווה לזכור כי מהלכים אלו עלולים להזיק לתהליכי קידום האתר משום שהם נחשבים ללא חוקיים על ידי מרבית מנועי החיפוש הפופולריים בעולם (כמו למשל שימוש בטקסט שקוף שאינו גלוי לגולש, אך מנוע החיפוש יכול לקרוא אותו). כך, שיותר ממומלץ ללכת במתווה אשר מוצג בדפים הרשמיים של כל מנוע חיפוש ולא לחפש קיצורי דרך.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

השארת תגובה