האם אפשר לקדם אתרים בינלאומיים מהארץ?

מתשובות פשוטות וקצרות, לצערנו המצב והסיטואציה הזו היא לא פשוטה כל כך ויש כמה דברים שחשוב מאוד לשים אליהם לב לפני שאנחנו מתחילים לבצע קידום אתרים בחו”ל.

זה עולם קטן מאוד

כבר לפני עשרות שנים דיסני הכניסו לכולנו את שיר הילדים הזה לראש, “It’s a small world after all”, אך נדמה כי כשהם החלו עם השיר הזה הם לא דמיינו בעצמם שהעולם יהפוך להיות כור היתוך אחד קטן כחלק מתהליכי גלובליזציה ענקיים. כיום, המרחק הדיגיטלי בין ת”א לפלורידה הוא קטן יותר מאשר המרחק הפיסי בין דימונה לירוחם.

זה אומר שעל פניו אתם יכולים לשבת בישראל ולנהל עסקים חובקי עולם. יש אפילו המון דוגמאות לאנשים שעושים אקזיט ונשארים שכירים בחברה, רק ממיקום אחר.

מה שחשוב לשים לב אליו לפני שנתחיל בקידום בינלאומי זה הדברים הבאים:

  • תחרותיות – בארצות הברית לבד יש מעל ל-200 מיליון משתמשים באינטרנט וזה בעוד האוכלוסייה הישראלית כולה מכילה כ-9 מיליון אנשים (גם כולל אלו שלא יודעים מה זה אינטרנט או שהם קטנים מדי). זה הופך את עבודת קידום האתרים למורכבת יותר ולכזו שדורשת ידע נרחב ומקצועי יותר.

  • היכרות עם העולם – זה שיש לכם מוצר מנצח לא אומר שכל העולם ישר יקפוץ על המציאה וירכוש אותו. אתם צריכים לבנות את המותג ואת ההיכרות של הלקוחות עם המוצר שלכם בצורה חכמה. לכן, חשוב מאוד לעבוד עם חברת קידום אתרים בינלאומי שיודעת לבדל את המיתוג ואת התוכן ולהתאימו לא רק לשפה הייעודית, אלא גם לסלנג ולניב הספציפי אליו אתם מכוונים.

  • אחסון ועניינים טכנים אחרים – להקמה של אתר בינלאומי יש כמה הוצאות שתהיו חייבים להשקיע בהן גם אם כבר יש לכם אתר מעוצב שעומד (וגם אם הוא קיים כבר בשפה הרלוונטית). ראשית, אתם צריכים לדאוג שמהירות הטעינה של האתר תעמוד על זמנים הגיוניים ואם לא – עליכם לשקול להעביר את האתר לשרת קרוב יותר למדינת היעד, ולשם כך כדאי להשתמש בשירות של אחסון בענן כמו קלאודוויז. כמו כן, עליכם לתת את הדעת על סיומת האתר ועל היררכיית ה-URL שלכם. וזה ממש על רגל אחת חלק מהאלמנטים הטכניים המהותיים שצריך לתת עליהם את הדעת.

האם רלוונטי בכלל לישראלי לקדם אתר בחו”ל?

כשיש לנו כל כך הרבה דוגמאות מהשנים האחרונות לישראלים שהצליחו לכבוש את העולם כמעט בכל תחום אפשרי, זה רק מתבקש שגם בעולם קידום האתרים נוכל לכבוש ולהראות מה יש לנו להציע. הבעיות מתחילות כאשר מקדמי אתרים ישראלים מנסים לבצע את אותם הטריקים והשטיקים שעובדים להם במקרה בקידום בארץ בבואם לקדם אתרים בזירה הבינלאומית.

ההבדלים בין ישראל לעולם הם תהומיים בתחום קידום האתרים וההבדלים מושתתים על שני דברים עיקריים: גודל האוכלוסייה והמאפיינים הייחודים של השפה העברית.

רק לשם השוואה, על פי ההערכות אנו מייצרים כ-2.5 קווינטליון ביטים של תוכן ביום ומתוך כל הכמות הפסיכית הזו רק כמות מזערית היא בעברית ולכן האלגוריתם של גוגל (או כל אלגוריתם באשר הוא) מתפתח בעקומה חדה בשפות לטיניות לעומת עקומה קטנה בעברית ובשפות אחרות אשר הן לא מהבולטות בעולם.

(תמונה: nexusplexus / 123RF Stock Photo)
השארת תגובה