מה זה קידום אתרים לוקאלי ואיך עושים אותו נכון?

מטרתה של חברת קידום אתרים היא אחת: לגרום לבית העסק להופיע בשאילתות החיפוש של גוגל באופן המדויק ביותר.

בכדי לגרום לכך שתופיעו בתוצאות החיפוש באופן מדויק, מקדמי אתרים ישתמשו בטכניקות קידום שונות, כולל קידום אתרים לוקאלי.

קידום אתרים לוקאלי הוא בעצם תהליך קידום אורגני בגוגל, המתמקד באזורים גאוגרפיים ספציפיים. כך שאם לדוגמה אתם גוררים מכוניות ומוכרים אותם לברזל או לסוחרים, חברת קידום איכותית תבין שאתם עובדים באיזורים מסוימים ולכן תשקיע בקידום לוקאלי של האתר שלכם ותבנה את אסטרטגיית הקידום שלכם בגוגל על פי האזורים בהם אתם עובדים. גורר ברעננה? קונה מכוניות בכל מצב בבאר שבע? – תהליך קידום אתרים לוקאלי נועד לוודא שתהיו רלוונטיים בלוקיישנים הנכונים ובעיתויים הנכונים. אז איך עושים זאת כמו שצריך?

למה לי קידום לוקאלי?

במקרים רבים אנו מחפשים שירות מסוים ובעיר ספציפית, אך מקבלים בגוגל תוצאות חיפוש שאינן בהכרח רלוונטיות. קידום לוקאלי בגוגל יפגיש אתכם עם הצרכן שצריך את השירות הספציפי שלכם. אז היכן מתחילים? קודם כל, בואו נתחיל עם גוגל מיי ביזנס.

כשאתם נרשמים לגוגל ביזנס, גוגל מזהה אתכם על פי קוד ייחודי לכם. מערכת גוגל מזהה שאתם מי שאתם אומרים שאתם, ושאתם ממוקמים היכן שאתם טוענים. בין אם אתם מספקים שירותי הובלות בהרצליה ובאזור, שירותי הדברה בראשון לציון או כל שירות אחר, פתיחת כרטיס עסק בגוגל מיי ביזנס (לגמרי בחינם!) היא הצעד הראשון בקידום לוקאלי של העסק.

(תמונה: aaamie / 123RF Stock Photo)

פלטפורמות חברתיות בתהליך קידום אתרים לוקאלי 

עדכון וכתיבת תכנים רלוונטיים (הכוללים אזכורים של אזורים גאוגרפיים בהם אתם פועלים), חשובים ביותר. יש לעדכן את פרטי העסק שלכם (NAP – NAME | ADDRESS | PHONE) בפלטפורמות החברתיות השונות, כולל העלאה של פוסטים באתרים אחרים בעלי דומיין חזק (DA). חשוב לציין כי ברוב הכמעט מוחלט של המקרים, מומלץ מאוד להשתמש בטכניקה של Guest Posts.

מאמר אורח (Guest Post) הוא תוכן שנכתב על ידכם (או על ידי שירות כתיבת תוכן ומאמרים), אך הוא מתפרסם באתר אחר ולא באתר שלכם. מדוע? במילה אחת – Traffic. אתם יכולים לפרסם (ומומלץ) את התכנים שלכם והמאמרים בבלוגים של חדשות, במגזינים של תיירות, באתרים של עסקים המשיקים לכם וכדומה. דוגמה טובה לשיתוף פעולה תהיה למשל, חברת ניקוי דירות בראשון לציון, שמפרסמת מאמר באתר של קבלן שיפוצים בראשל”צ.

קידום עסקים מקומיים (לוקאליים)

קידום אתרים לוקאלי מתחיל בזיהוי העסק שלכם על ידי גוגל מיי ביזנס, ממשיך בתכנים עם ערך מוסף המתפרסמים באתרים שונים, ונגמר בצרכן שמקבל את השירות המדויק ביותר עבורו. עולה השאלה: האם חברה המספקת שירות בפריסה ארצית צריכה קידום לוקאלי?

יש לשים לב כי גם אם מספקים שירות בפריסה ארצית, עדיין ניתן ומומלץ לבצע תהליכי קידום ממוקדים בעזרתו של מומחה לקידום אתרים. אם למשל החברה מספקת שירותי הובלות בכל הארץ, עדיין ניתן לשים דגש גדול על קידום בתל אביב, בראשל”צ או בכל אזור אחר.

השארת תגובה