מה זה פרסום ממומן בגוגל ואיך זה עובד?

פרסום בגוגל הוא דרך יעילה להגיע מיד ובאופן ממוקד לתודעת קהל היעד שלנו. הרי איפה כל אחד מאיתנו מחפש היום מידע, בכל תחום? בגוגל. מודעה בגוגל אשר מנוסחת היטב ומניעה לפעולה תמשוך גולשים רבים לעמוד רלוונטי באתר או לדף נחיתה. יתרון נוסף של קמפיין פרסומי בגוגל הוא האפשרות לקבל מידע נרחב ועדכני על הביצועים שלו – וכך להשביח אותו, לשפרו בהתאם לתוצאות ולהפיק מקסימום תועלת מכל שקל שמושקע בפרסום ברשת החיפוש הפופולרית בעולם.

איפה מוצגות המודעות?

האופציה הבסיסית של פרסום ממומן בגוגל היא מודעות שמוצגות בראש דף תוצאות החיפוש ובחלקו התחתון. בנוסף, אפשר לבחור להציג מודעות גם ברשת המדיה של גוגל – יותר מ-2 מיליון אתרים במגוון רחב של תחומים שבהם ניתן לפרסם מודעות באמצעים באנרים ואפילו באצמצעות סרטונים קצרים. אופציות נוספות הן פרסום ביוטיוב ובחנות האפליקציות של גוגל.

ההגדרות החשובות של קמפיין פרסום בגוגל

יצירת קמפיין פרסום ממומן בגוגל מתבצעת בממשק שבנתה החברה לשם כך – גוגל אדס. הממשק ידידותי למשתמשים, אם כי נדרשת התנסות מסוימת בעבודה איתו כדי להפיק ממנו מקסימום תועלת.

לאחר הבחירה הראשונית של הרשת (חיפוש או מדיה) והמיקומים הגאוגרפיים שבהם יוצגו המודעות, מציע הממשק בחירה חשובה נוספת: יעד הקמפיין. האפשרויות העיקריות הן מכירות (אם יש לנו חנות אונליין), משיכת גולשים לאתר, לידים (כלומר קבלת פרטים של לקוחות פוטנציאליים כדי שנוכל ליצור איתם קשר בהמשך) והעלאת המודעות למותג או למוצר ספציפי שאנחנו מציעים. לא חובה לבחור יעד, אבל כדאי כן להגדיר אותו – גם כדי שנוכל למדוד בעצמנו את אפקטיביות הקמפיין וגם כדי שגוגל תוכל למקסם עבורנו את יעילות הפרסום (על סמך המידע הרב שיש לה על כל גולש).

מה זה פרסום ממומן בגוגל שעובד

(תמונה: ratatouille / 123RF Stock Photo)

איך לבצע מחקר מילות מפתח?

עוד הגדרה חשובה במסגרת פרסום ממומן בגוגל היא של מילות המפתח הרלוונטיות, כלומר עבור אילו ביטויים שהגולשים מחפשים תוצג בפניהם המודעה שלנו (או המודעות – פירוט בהמשך).

בגוגל אדס עצמו אפשר למצוא רעיונות מצוינים וגם נתונים שונים לגבי כל מילת מפתח (עד כמה היא מחופשת, עד כמה יש לגביה תחרות ועוד). בנוסף, מומלץ לבצע מחקר מילות מפתח, בדומה לתהליך לקראת קידום אורגני של האתר. כאמור, אחרי שאנחנו כבר מריצים את הקמפיין, יהיה לנו מידע רב על הביצועים של כל מילת מפתח שבחרנו, ובפרט שיעור ההמרה – כלומר כמה גולשים לחצו על המודעה אחרי שחיפשו ביטוי ספציפי – ונוכל לשפר עוד יותר את התוצאות של הפרסום.

למה כדאי ליצור מספר גרסאות למודעה?

כשאנחנו מפרסמים בגוגל מספר גרסאות של אותה מודעה, אנחנו יכולים לדעת אילו ניסוחים גורמים לגולשים ללחוץ על המודעה ומתי הכותרות שבחרנו והתיאור לא מייצרים את הפעולה הרצויה. זהו מידע יקר ערך שעוזר לנו גם לבנות טוב יותר את דפי הנחיתה ואת העמודים באתר שאליהם מפנות המודעות.

בכל מקרה, מומלץ להיות יצירתיים ומעניינים, לפרט בכל מודעת פרסום בגוגל את התועלת שצפויה לגולש אם ילחץ עליה ולהוסיף משפט הנעה לפעולה.

כמה עולה פרסום ממומן בגוגל?

מודל התשלום עבור פרסום בגוגל נקרא PPC – כלומר Pay Per Click, או סכום מסוים עבור כל קליק על המודעה. עבור כל מודעה וכל מילת מפתח אנחנו מגדירים הצעת מחיר, כלומר הסכום המקסימלי שאנחנו מוכנים לשלם עבור אותה מודעה ואותה מילת מפתח. בנוסף, יש סכום מקסימום יומי שאותו אנחנו מוכנים להוציא על פרסום ממומן בגוגל. כדאי לדעת שככל ששיעור ההמרה גבוה יותר (שיעור ההמרה = אחוז הפניות שקיבלנו מסך כל הקליקים לאתר), כך נשלם בפועל פחות עבור כל קליק, אבל גם להיקף התחרות עבור מילות המפתח שנבחרו לקמפיין יש השפעה כמובן על התשלום.

השארת תגובה