איך בודקים את היעילות של הקידום האורגני?

בעוד הקידום הממומן מספק תוצאות מיידיות (שאפשר להתווכח על איכותן), הקידום האורגני מבוסס על שורה של פעולות שמספקות תוצאות רק כעבור מספר חודשים. הסבלנות משתלמת? בהחלט. הקידום האורגני תורם לתדמית שלכם, וממתג את האתר שלכם כאתר בעל ערך רב, תוך שאתם משתקפים כנותני שירות אמינים.

לא באמת צריך להרחיב עוד על יתרונותיו הרבים של תהליך קידום אורגני, אך אם ישנה עוד שאלה פתוחה, הרי שהיא באשר ליעילות הקידום של האתר הספציפי שלכם. איך תוכלו גם אתם להבטיח שאסטרטגיית הקידום אכן יעילה וכי האתר שלכם אכן מקודם היטב? בדיוק כך.

האינדיקציה הטובה ביותר: מיקום האתר

בסופו של דבר, אתם רוצים לראות בעיניים את האתר שלכם מטפס בתוצאות מנוע החיפוש “גוגל”. ממש כמו באימוני ריצה, שבהם גם 100 מטרים נוספים מאימון לאימון נחשבים להישג, כך גם עם תוצאות החיפוש. קידום אורגני לא מתיימר להיות “קידום אינסטנט”, ועל מנת שגוגל אכן יזהו את אתר כבעל ערך מוסף, נדרשת סבלנות. מחודש לחודש, תוכלו גם אתם להיות עדים להתקדמות האתר שלכם ולמיקומים שלכם ביחס למתחרים הגדולים.

אז אפשרות אחת היא פשוט להקליד את הביטוי הרלוונטי בגוגל ולראות באיזו תוצאה האתר שלכם עולה, אך אפשרות אחרת היא לעשות שימוש בכלים המיועדים בדיוק למטרה הזו, ביניהם:

  • Rank tracker
  • ZEFO
  • AWR ועוד…
שיפור מיקומים בקידום אורגני

פניות של מתעניינים אליכם

אלו מכם שרוצים לאמוד את יעילות הקידום עם “תוצאות נטו”, יכולים לעשות זאת. המטרה של בעלי עסקים לקדם את האתר אורגנית היא לא רק על מנת להגביר נוכחות ברשת, אלא על מנת לזכות בקהל לקוחות רב יותר. אם כן, דרך נוספת לבדוק את יעילות הקידום היא עם קצב גדילת הפניות אליכם, ויתרה מכך: כמות העסקאות. מה הקשר בין השניים? אתר שמקודם ונמצא בתוצאות הראשונות, חשוף לקהל יעד נרחב יותר, שבסופו של דבר נוקט בפעולה: פניה לבית העסק, רכישה אונליין או הגעה פיסית לחנות (וכאן קידום אתרים לוקאלי יכול לעזור).

התנועה לאתר שלכם

ככל שיותר גולשים יכנסו לאתר שלכם, כך הסיכוי שתיהנו מיותר הכנסות/לקוחות, גדל. המטרה שלכם היא לגרום לכמה שיותר גולשים להיכנס לאתר, להתעניין במה שיש לכם להציע ולבסוף גם לפעול (לקנות). תנועה לאתר שלכם (שידועה כ”טראפיק”), היא חלק מהמטרות של הקידום האורגני. בעת שתהיו עדים לתנועה גדולה יותר, כך גם תוכלו לדעת שהקידום האורגני אכן עובד.

איך מייצרים מראש תנועה לאתר? ניתן לעשות זאת על בסיס קידום ממומן, אך העדיפות היא כמובן לקידום אורגני במטרה ליהנות מכניסות איכותיות של מתעניינים רציניים וללא תשלום פר קליקים על התוצאה שלכם בגוגל. לשם כך, כדאי מאד להתייעץ עם מומחה SEO בעל שיעור קומה ורזומה עשיר.

איך התנועה באתר גדלה?

  • הגולש מגיע לאתר עם הקלדת ביטוי מתאים. הסבירות לכניסה לאתר גבוהה יותר ככל שהאתר ממוקם גבוה יותר.
  • קישורים הנמצאים באתרים “חמים” אחרים, המפנים לאתר שלכם.
  • פרופילים מקודמים של אינסטגרם ופייסבוק המפנים גם אל האתר שלכם.
  • כתבות תוכן איכותיות – אינפורמטיביות-שיווקיות, בחסות אאוטבריין וטאבולה.

לסיכום, תוכלו גם אתם לעקוב אחר התקדמות האתר שלכם ויעילות הקידום האורגני. התוצאות מושפעות מכמה פרמטרים:

  • ניסיון, מקצועיות ויצירתיות מקדם האתרים
  • אינטנסיביות הקידום ושמירה על רצף עבודה
  • ההשקעה הכספית שלכם

חשוב: על מנת לשמר את תוצאות הקידום האורגני, נדרשת תחזוקה גבוהה. טראפיק ומיקום גבוה בגוגל אינם הישגים שאתם יכולים להתרפק עליהם, אלא שיש להמשיך ולהיצמד לאסטרטגיית הפרסום בכדי להמשיך ולקצור פירות.

השארת תגובה