על הקשר בין עיצוב האתר לקידום האורגני שלו

בניית אתר מחייבת תשומת לב לשורה ארוכה של נושאים ופרטים, ואחד המרכזיים שבהם הוא באופן טבעי העיצוב. המגוון הרחב מאוד של כלים שיש כיום מאפשר לנו להגיע בקלות וביעילות בדיוק למראה הרצוי, ולכן כדאי להקדיש תשומת לב לתכנון העיצוב, כך שתהליך הקידום האורגני יניב מקסימום תועלת.

התמצאות נוחה ואינטואיטיבית

הדגש הראשון במסגרת עיצוב אתרים שקל לקדם בגוגל ושגם הגולשים וגם מנועי החיפוש מעריכים הוא התמצאות קלה. אתר מבולגן הוא אתר שמרתיע את הגולשים וגורם לרבים מהם לצאת עוד לפני שבדקו מה יש לו להציע להם (פעולה שפוגעת גם בדירוגים בגוגל), ולעומת זאת אתר מסודר שעוזר לאנשים להגיע בדיוק למה שהם מחפשים, בלי יותר מדי קליקים, יהנה מביצועים מרשימים.

לשם כך, מומלץ לעצב את סרגל הניווט כך שיבלוט לעין ובעיקר יהיה ברור מאוד. גם לינקים פנימיים כדאי להדגיש בצבע שונה ולבדל משאר הטקסט, ועוד פעולה מתבקשת היא עיצוב חכם של הפוטר (החלק התחתון בכל דף) שגם הוא מהווה חלק ממנגנון הניווט בכל אתר.

תמונות מרשימות ורלוונטיות

העין שלנו נמשכת תמיד לאלמנטים ויזואליים, ולכן כדי לתמוך בכל טקסט בעזרת צילומים שיהיו גם מרשימים וגם רלוונטיים לתוכן. כיום, אפשר למצוא במרחב הדיגיטלי לא מעט מאגרי תמונות חינמיים ולנצל את האופציה, ויש גם מקרים שבהם כדאי להשקיע סכום כסף מסוים ברכישת תמונה מתאימה במיוחד או ביצירה של אחת כזו (לרוב התשלום לא יהיה גבוה, ואילו התועלת כן).

בנוסף, רצוי להקפיד על עימוד נכון, כך שהחיבור בין הטקסט לתמונה יהיה מיטבי. אם למשל ממקמים תמונה גדולה באמצע העמוד, כדאי להוסיף טיזר בסוף החלק של הטקסט שמעל לתמונה, כדי לוודא שהגולשים ימשיכו לקרוא גם את החלק התחתון של העמוד. אם ממקמים טקסט ותמונה זה לצד זו, חשוב לוודא שהתוצאה נראית טוב בכל מסך (כולל של סמארטפונים).

עיצוב אתרים שמתאימים לקידום

איך לשמור על הטקסטים קריאים וידידותיים למשתמשים?

  • פונט נוח לקריאה
  • קונטרסט אפקטיבי בין צבע הטקסט לצבע הרקע בכל עמוד ובכל חלק של העמוד
  • כותרות משנה בגודל פונט מתאים
  • פסקאות יחסית קצרות
  • שימוש בבולטים (רשימות)
  • שיבוץ תמונות, קטעי וידאו, גרפים וכו’ לצד המלל כדי להימנע ממראה של המון מילים (מראה שמייצר תחושה עמוסה ולא ידידותית).

דגשים נוספים

חלק גדול מהחיפושים כיום מתבצע בסמארטפונים, וגם גוגל (ואיתה שאר מנועי החיפוש) מייחסים חשיבות רבה לנראות של כל אתר על המסכים היחסית קטנים. בהתאם, כל החלטה במסגרת עיצוב אתר חייבת לקחת בחשבון גם את השיקול הזה.

עוד המלצה היא לשמור על זמן הטעינה של האתר קצר ככל האפשר. לפעמים העיצוב עלול להכביד, אבל בעזרת כלים שמבצעים למשל הקטנת תמונות אונליין, ובדרכים נוספות, ניתן ליצור אתר שגם יעלה חיש קל וגם יהיה מעוצב להפליא ובהתאם מרשים, גם עבור הגולשים וגם עבור מנועי החיפוש.

השארת תגובה