ההבדלים בין סוגי האתרים השונים – תדמית, אי קומרס, עמודי נחיתה ועוד

האינטרנט הוא מקום מגוון מאוד. יש לנו אפשרויות בחירה בין סוגי אתרים שונים. סוגי האתרים הבולטים בעיקר: אתר תדמית, אתר איקומרס, אתר אפיליאייט, דרופשיפינג בלוג, עמוד נחיתה ומיניסייט.

אם המונחים הנ”ל נשמעים לכם מקצועיים מדי או מבלבלים, אל דאגה – אחרי שתקראו את המאמר תבינו בדיוק מה הפירוש של כל אחד מהם ואיזה סוג הכי יתאים למטרות שלכם. 

המאפיינים הבולטים של כל סוג אתר

אתר תדמית

אתר שמכיל מידע אודות העסק. המוצרים והשירותים שהוא מציע. המטרה היא כמובן תדמית חיובית כך שבאופן טבעי מובלטים ההישגים, היתרונות והייחודיות של העסק. בניית אתרי תדמית מחייבת תשומת לב רבה לעיצוב, כך שיהיה יוקרתי ומרשים, כשמבחינת התוכן אין עדכונים רבים ובדרך כלל מספר העמודים מצומצם.

אתר איקומרס

בעבר קראנו להם חנויות וירטואליות, אבל במציאות שבה היקפי המסחר המקוון נמצאים כל הזמן במגמת עלייה הצורך באתר איקומרס הופך למוחשי יותר ויותר. המטרה העיקרית של אתר מסוג זה היא כמובן לייצר מכירות 24/7 וללקוחות מכל מקום בארץ (ולפעמים גם בעולם). הדגשים העיקריים הם אבטחת מידע ללא פשרות, מערכת ידידותית למשתמש לניהול המוצרים (הוספה, הורדה, שינוי מחירים, מבצעים וכו’) וניווט נוח באתר/חנות כך שכל גולש יוכל למצוא בקלות את מה שהוא רוצה וצריך.

אתר אפיליאייט

אתר שהוא חלק מרשת שנקראת תוכנית שותפים. מהות אתר מסוג זה היא להרוויח על בסיס פרסומות או הצעת קישורים למוצרים ספציפיים. אתרי אפיליאייט כוללים תוכן מקצועי רב כדי למצב את עצמם כבעלי סמכות בתחום מסוים, וכך גם למשוך אליהם גולשים רבים וגם לגרום להם ללחוץ על הקישורים ו/או הפרסומות.

דרופשיפינג בלוג

אתר שמטרתו היא חיבור של לקוחות עם חנויות. ההבדל בין דרופשיפינג בלוג לבין אתר איקומרס הוא שלבעל האתר אין חנות פיזית או מלאי של מוצרים – אבל גם התיווך בין הגולשים לבין איביי, עלי אקספרס, אמזון וכו’ יכול כמובן להניב רווחים נאים.

עמוד נחיתה

אתר שהוא למעשה עמוד אחד בלבד – ולכן התוכן חייב להיות ממוקד וכך גם העיצוב. המטרה היא שיעור המרה מירבי. לגרום לכמה שיותר גולשים לבצע פעולה ספציפית כגון: השארת פרטים, יצירת קשר עם בית העסק ו/ או קניית מוצר.

מיניסייט

הרחבה של דף נחיתה (או, אם תרצו, אתר תדמית קטן במיוחד). בדרך כלל במיניסייט יש עד 5 עמודים, ומטרתו היא להציג באופן מושך מבצע מסוים, מוצר חדש, אירוע חד פעמי וכו’. גם בקטגוריה זו של אתרים חובה להיות ממוקדים מאוד באותה מטרה ספציפית ולא להתפזר מעבר.

קידום אתרים

איך לקדם אתרים מכל הסוגים?

לכל סוג אתר מתאים תהליך קידום אחר. באופן כללי מומלץ לבצע  קידום אורגני עבור האתר שלכם, שמתאפיין ביתרונות המשמעותיים הבאים:

הצלחה לטווח ארוך – גם אם יש לך מטרות נקודתיות כגון: בניית אתר והפקת מקסימום רווח בזכותו זה מחייב תכנון ומחשבה לטווח ארוך. כשחושבים על הטווח הארוך, רק נוכחות קבועה במקומות הראשונים של תוצאות החיפושים האורגניים יבטיחו את התוצאות הרצויות.

מקסימום אמינות – קידום ממומן עשוי למשוך גולשים לעמודי נחיתה. מיניסייטים.  אתרי איקומרס וכו’, אבל כשמישהו מגיע לאתר מכל סוג שהוא על סמך מודעה הוא סקפטי במידה מסוימת. כשהוא מגיע על סמך המלצה של גוגל, רמת האמון גבוהה יותר ולכן יש סיכוי טוב לאינטראקציה מוצלחת מבחינתכם.

יחס עלות/תועלת משתלם – העלות של ליד דרך קידום אתרים אורגני היא הנמוכה ביותר לאורך זמן.

מיתוג – כשהאתר שלכם – בין אם מדובר על דרופשיפינג בלוג, אתר אפיליאייט, חנות מקוונת וכו’ – מופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל, הוא ממותג אוטומטית כמקור סמכות בתחום הרלוונטי.

הקידום בפועל עצמו מושפיע מסוג האתר וגם מאופי תחום הפעילות של העסק.

איך תדעו בוודאות מהו סוג האתר הדרוש לכם?

הסקירה הנ”ל מספקת מושג טוב לגבי כל סוגי האתרים והמטרות שעבורן הם מתאימים. ניתן כמובן להתעמק עוד בכל סוג אתר ובדרכים לקדם אותו. בנוסף אין תחליף לניסיון נרחב בתחום, כך שכדאי לדעת בוודאות איזה אתר ישרת אתכם בצורה הטובה ביותר מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע אמינים ועם ניסיון מוכח.

השארת תגובה