איך תגלו את אסטרטגיית הפרסום של המתחרים שלכם בפייסבוק?

זה לא סוד שבעולם הדיגיטלי שבו אנו נמצאים גם הריגול התעשייתי עלה לדרגת אומנות. אז אם אתם רוצים לראות מה המתחרים שלכם עושים ברשת החברתית, כיצד הם משווקים ומהי האסטרטגיה השיווקית שלהם, הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה נלווה אתכם צעד אחר צעד בדרך להיות מרגלים במשרה חלקית. או לפחות לבדוק מה עובד טוב למתחרים שלכם.

שלב ראשון: מארב דיגיטלי

בשלב זה אתם תצטרכו לאתר את הפרסומות של המתחרים שלכם. לשם כך: פשוט שוטטו בפייסבוק, בקרו באתר של המתחרים שלכם וחכו שהמודעה שלהם תופיע. לאחר שהיא תופיע באוסף החדשות שלכם, פשוט לחצו על כפתור שלוש הנקודות שנמצא ליד כל מודעה.

מתחרים בפייסבוק

שלב שני : מעט מחקר

לאחר שתלחצו על כפתור 3 הנקודות, יופיעו לכם מספר אפשרויות. בחרו באפשרות: “מדוע אני רואה את המודעה?”.

מודעה ממומנת בפייסבוק

לאחר שתלחצו על כפתור זה, יופיע לכם טרגוט ראשוני שבזכותו נחשפתם למודעה. כאן, ניתן לראות שהטרגוט הבסיסי הוא לגילאי 13 ומעלה אשר חיים בישראל.

לחצו על הכיתוב אשר מופיע לצד גלגל השיניים: “נהלו את העדפות המודעות שלכם”. מכאן תעברו לעמוד הזה אשר מפרט כיצד פייסבוק רואה אתכם ( ברמה הפרסומית*)

פרסום ממומן בפייסבוק

שלב שלישי – הריגול מתחיל

מכאן, ניתן ללחוץ על כל אחד מתחומי העניין. לדוגמא: “פלאפון”. לאחר מכן אתם תגיעו לעמוד אשר יראה לכם את כל המתחרות בזירה הרלוונטית. כלומר, בזירה של פלאפון אנו נראה קמפיינים ממומנים של חברות תקשורת, אינטרנט וטלפוניקה.

הנה העמוד שנגלה אלינו בלחיצה על הכפתור של פלאפון (לכם זה ייראה אחרת משום שפייסבוק מזהה אתכם כצרכנים שונים ולכן אין שום טעם להיבהל במידה שהחברות והנושאים המוצגים לכם בעמוד יהיו שונים.

שלב רביעי – ניתוח נתונים

כעת ניתן לשוטט בין כל המודעות שרלוונטיות לכם ולראות באיזו אסטרטגיה המתחרים שלכם בוחרים עבור פרסום בפייסבוק. שימו לב לקרייטיב של כל מודעה, לפנייה אל צרכן הקצה ולנראות של כל פרסומת. וידאו, גיף או תמונה צבעונית הם רק חלק מהאפשרויות שעומדות לרשות המתחרים שלכם. זה לא אומר שכדאי לכם לחקות אותם,

השארת תגובה