קידום עמוד אינסטגרם – כיצד עושים את זה נכון עבור העסק?

אפליקציית אינסטגרם (Instagram) אשר הוקמה בשלהי שנת 2010, עשתה דרך ארוכה מאוד מאז הימים בהם הייתה רשת חברתית די זניחה שאומצה בעיקר בידי חובבי צילום ואמנים אשר ראו  בה פלטפורמה מעניינת שרלוונטית לתחביבים שלהם.

מאז נרכשה ע”י ענקית הסושיאל פייסבוק, אחר פחות משנתיים מהקמתה של האפליקציה המבריקה בידי המפתחים קווין סיסטרום ומייק קריגר, חצתה אינסטגרם את קו מיליארד המשתמשים במהירות ולכם בעלי העסקים נותר “לקפוץ על הסוס” ולקדם את העמוד אינסטגרם העסקי שלכם – בהנחה וקיים כבר או להקים אחד חדש אם אין.

במאמר זה,  נציג עבורכם מספר קווים מנחים בסיסיים עבור קידום עסקי באינסטגרם, כך שכל אחת ואחד מכם (אם יש לכם זמן ואנרגיות לכך, אם לא שכרו אדם או חברה שיעשו זאת עבורכם) יוכל לנהל את עמוד המותג שלו/ה באופן עצמאי. מוכנים? כך זה עובד:

קידום באינסטגרם לעסקים – מה לעשות ?

  • קשרו בין חשבון הפייסבוק העסקי העסקי לחשבון האינסטגרם העסקי –  ע”י חיבור בין שני הדפים, ניתן לפרסם בפייסבוק פוסטים שפורסמו באינסטגרם (ולהפך), כמו גם, לייבא קהל מחשבון הפייסבוק לזה של האינסטגרם ועל ידי כך להגביר את הנוכחות של משתמשים בעמוד האינסטגרם ואת המעורבות המשתמשים.
  • קשרו לאינסטגרם מאתר האינטרנט של העסק (במידה וקיים) –  על מנת שיותר עוקבים / לקוחות פוטנציאליים ייחשפו לעמוד האינסטגרם שלכם, מומלץ  להטמיע כפתור קישור לעמוד האינסטגרם העסקי, בתוך אתר החברה.
  • תייצרו עניין ותדאגו לשמר אותו –  פרופיל העסק באינסטגרם צריך להיות מושך ויזואלית ומעודכן בתדירות גבוהה. הקפידו לתאר את פעילות העסק כולל שימוש לא מועט באימוג’ים, שבהרבה מקרים, יעשו עבורכם את העבודה יותר מאשר מלל רב. ה”אני מאמין” של המותג שלכם, צריך להיות מובהק ובןלט, אולם יש להקפיד שלא להגזים בשימוש בטקסט “קר”, כיוון שרובנו במציאות הנוכחית (בטח ובטח שמדובר על האוכולוסיה הצעירה) לא מתחבר למגילות – הכניסו תמונות אווירה משעשעות בין הפוסטים השיווקים של העסק.
  • שמרו על קשר רציף עם העוקבים שלכם ועם גולשים ברשת  – ככל שעמוד האינסטגרם שלכם יהיה עדכני ומגוון יותר, כך זה יהיה מושך יותר עבור גולשים חדשים ועוקבים, להיכנס אליו ולבדוק מה חדש אצלכם. תדאגו להעלות פוסטים, Visuals  מדליקים (תמונות וקטעי וידאו) ו- stories  מרעננים בעקביות רבה וכך תבלטו בפני הגולשים ועוקבים שלכם.

הקפידו על פרסום פוסטים בתדירות שבין פעם בשבוע עד שלוש והוסיפו תמונות דינמיות ומצחיקות.

  • שיתוף פעולה עם קולגות ופרגון לעסקים אחרים – כמו ברשתות חברתיות רבות אחרות, כך גם באינסטגרם – אם תדעו “לפנק” בלייק ((Like  ו”עוקב” (follow) לעמודים עסקיים אחרים אחרים או תבצעו תיוגים שלהם (במקרים מסוימים) –  תוכלו להגדיל  את החשיפה עבור עמוד העסק שלכם.
  • תייגו בהאשטאג #) ) – בכוחו של ה- hashtag (סולמית בעברית) באינסטגרם, להגדיל משמעותית את חשיפת הגולשים ברשת  זו לפעילות האורגנית של עמוד העסק בזירה זו.

כיצד להשתמש בפיצ’ר זה? יש להוסיף את האשטאג לפני מילת המפתח הקשורה לפוסט ותוכלו להוסיף אותם כרצונכם (מומלץ עד 20 תיוגים לפוסט)  על מנת  להגביר את החשיפה האורגנית לפוסט שלכם.

מה הסיפור (Story) של העסק שלכם ? הסטורי (או סיפור בעברית) הינו פיצ’ר אינסטגרמי המאפשר למשתמשים לפרסם וידאו (באורך של עד 15 שניות) או תמונות, המועלמים מהרשת באופן אוטומטי תוך 24 שעות מרגע פרסומם (אלא אם הגדרתם זאת אחרת והסטורי נקבע על ידיכם כ- “highlight”).

הסטורי מדמה יומן חזותי, המעניק לגולשים ולעוקבים שלכם, תחושה שאתם משתפים איתם פיסת תוכן עכשווית ואינטימית אודותיכם. את הסטורי תוכלו למצוא בצד העליון של עמוד הבית, בתוך תבנית מעגלית עם תמונת הפרופיל של האיש או העסק שהעלה אותו.

פיצ’ר זה מתאים במיוחד להעלאת מגוון חידושים שקורים אצלכם בעסק, למשל מבצעים לזמן מוגבל (ליום אחד נניח) ושלל עדכונים לעוקבים, באמצעות שימוש בתמונות וקטעי וידאו מושכים.

ומה עם קידום ממומן באינסטגרם?

הכניסה של פלטפורמת האינסטגרם לעולם הפרסום, היה עניין של זמן וברגע שהמדיום הזה החל צובר תאוצה במדד תנועת הגולשים והפופולריות (בעיקר לאחר רכישתו בידי קבוצת פייסבוק) שלו – לאחר שיישומים חברתיים אחרים כמו פייסבוק ויוטיוב כבר עשו זאת קודם לכן, כך גם המפרסמים הרבים החלו לפזול אל הזירה הזו.

קידום עמוד באיסטגרם של עסקים, עובד גם באמצעות המשתמשים הפרטיים (בעיקר ידוענים, כוכבי ריאליטי ומובילי דעת קהל) שמצלמים תמונות שקשורות למותגים השונים ומשתפים אותם ברשת.

כיום, לאור העובדה שברשת האינסטגרם נעשים בכל יום מעל 200 מיליון כניסות לפרופילים עסקיים, היא מהווה עוגה גדולה, שהמפרסמים הרבים מאוד חותכים ממנה חתיכה, אך עדיין תמיד ישארו בה מספיק פרוסות גם עבורכם (בשל כמות הגולשים האדירה שפוקדים אותה).

בדומה לפרסום ברשתות חברתיות אחרות או בתוצאות החיפוש של גוגל, גם האינסטגרם מאפשרת למפרסמים לקדם תוכן בתשלום על מנת להגביר את החשיפה אליו.

המודעות הממומנות נראות זהות למראה הפוסטים האחרים, אך מאפשרות למפרסם לטרגט את קהל היעד רלוונטי למודעה ,כך שהיא תוצג בצורה אידאלית. שימו לב, כי ניתן וכדאי להוסיף למודעות האינסטגרם גם קישורים לאתר העסק שלכם או להוסיף לחצנים המניעים לפעולה (כמו למשל לחייג לבית העסק).

השארת תגובה